Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 15-10-2019 11:21:02
Computers & Telefonie

Simyo geen factuur gestuurd

U heeft problemen met het wel of niet betaald hebben van uw abonnement waarbij aan de orde is dat u nooit een factuur heeft ontvangen. om te beginnen: maak een kopie van de app die u noemt. dat kan al als bewijs gelden dat men onterecht vordert. bovendien is het ook nog zo, tenzij dat expliciet in de voorwaarden van hen is gemeld , dat er altijd eerst sprake moet zijn van een betaalherinnering en normaliter zonder kosten. maar dat kan in hun overeenkomst anders zijn geregeld.
een app is nooit verantwoordelijk, de eigenaar van simyo is dat, die is verantwoordelijk voor de app..
u ziet nu een verwijzing met nader advies: https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/klagen-bij-de-internetprovider" target="_blank">https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/klagen-bij-de-internetprovider 
het melden van uw klacht via http://www.consuwijzer.nl" target="_blank">www.consuwijzer.nl is ook een mogelijkheid maar ik zie dat hun website momenteel niet bereikbaar lijkt te zijn.

men kan niet zo maar een deurwaarder op u afsturen en zo men dat toch zou doen, ga dan wel naar de zitting van de kantonrechtbank als het een dagvaarding via een echte deurwaarder betreft.

ik zie inmiddels al een korte reactie van @tijger1 (kruiste met mijn reactie) en teken aan dat het dus goed mogelijk is dat u bij smyo uitsluitend via automatische incasso kunt betalen en dat dan mogelijk niet gelukt is. u zult dan echter van uw bank een bericht moeten hebben ontvangen dat de incasso niet mogelijk was. daarbij is dan ook aan de orde, indien u geen bericht kreeg u dan zelf verantwoordelijk bent voor controle van uw bankafschriften en dus ook voor het nagaan of er wel of niet maandelijks wordt afgeschreven.