Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

AS
ASibbes - 08-11-2019 11:30:37
Geldzaken & Recht

Mijn briefpakket is verloren gegaan bij post.nl

beste george, ik wil je niet ontmoedigen, maar ga er maar vanuit dat je door postnl niet serieus genomen wordt (of moet ik schrijven ' dat je serieus genómen wordt). ik heb tot twee keer meegemaakt dat de bezorger van een pakketje, dit pakket onbeheerd voor de deur achter liet. eén keer heeft het de hele dag in de stromende regen gestaan, waardoor de inhoud verpest was. de tweede keer hebben buren het pakket zien staan, maar toen een buurvrouw het voor me wilde binnenhalen om te bewaren was het al gejat. postnl haalt de schouders op, de kosten van het pakket (€39,-) komen gewoon voor mijn rekening. een maand geleden nog, werd er een brievenbuspakketje als 'bezorgd' op de app aangegeven. het was misschien ergens bezorgd, maar niet bij mij. postnl haalt de schouders op en verwijst naar de afzender.
vorig jaar overleed een tante, de rouwkaart kwam een maand na de uitvaart in de bus, bij een ander familielid is hij nooit gearriveerd. ik stuur af en toe vanuit mijn werk een brief of kaart naar mijzelf, ter controle. regelmatig komt dat gewoon niet aan.
ik ben het met je eens dat postnl zorgplicht heeft. als je een poststuk ter verzending aanbiedt en er ook flink voor betaalt, is postnl verantwoordelijk. je gaat immers een overeenkomst aan: je betaalt en postnl belooft het te bezorgen. 


mijn ervaring is, dat postnl lak heeft aan klanten en gewoon doorgaat met poststukken zoekmaken. 


ik raad je aan om postnl in een brief/e-mail aansprakelijk te stellen en vergoeding te eisen. ik heb geen idee of dat helpt, maar het lijkt me het proberen waard. je hebt immers bewijs dat ze het in ontvangst genomen hebben. succes!