Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 04-12-2019 15:53:00
Elektronica & TV

Dyson leverd niet mijn product en geld kwijt, wat kan ik hieraan doen?

Uit uw e-mail adres leid ik af dat u ondernemer bent en dan, helaas, is de consumentenwetgeving (waarnaar is verwezen) niet voor u van toepassing.
wel is van toepassing dat dyson in gebreke blijft om de met u gesloten leveringsovereenkomst na te leven.
de daarvoor actuele wetkst is: http://www.wetboek-online.nl/wet/bw6/74.html" target="_blank">http://www.wetboek-online.nl/wet/bw6/74.html hetgeen kort betekent dat u naleving kunt vorderen via het civiele recht en eventueel ook via een civiele procedure. 
hoe dan ook is aan de orde dat de verzender verantwoordelijk is en blijft voor het juist afleveren van het door hen verzonden product.
wijs hen daar op en wijs hen ook op de wetgeving dat zij  schadeplichtig zijn als zij blijven weigeren de leveringsovereenkomst na te leven.

begin met het zenden van een brief met daarin de vordering en verzend die aangetekend. hoewel u ondernemer bent kunt u best voorbeeld brieven benutten die bij zowel consuwijzer als bij de consumentenbond te vinden zijn maar dan wel aanpassen omdat u ondernemer bent.
u kunt ook hier http://www.juridischloket.nl" target="_blank">www.juridischloket.nl voorbeeldbrieven vinden.
als men bij dyson naleving blijft weigeren zit er m.i. niet veel anders op dan het inschakelen van een deurwaarder. de kosten daarvan zijn dan m.i. ook als schade toe te rekekenen.