Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

edrick3
edrick3 - 06-12-2019 12:44:29
Garantie & Verzekeringen

Michael kors horloge vallen steentjes uit

Ter info:


moet ik bewijzen dat ik het product niet kapot heb gemaakt?

hebt u iets gekocht en gaat dat kapot? dan hebt u soms recht op een gratis reparatie of een nieuw product. dat geldt alleen als u het product niet zelf kapot hebt gemaakt. wie moet dat bewijzen? en hoe doet u dat?


als u iets koopt, hebt u recht op een goed product. gaat het product al snel kapot, dan is het niet goed. we noemen dat ook wel ‘ondeugdelijk’. de verkoper moet het probleem dan gratis oplossen. maar dat hoeft hij niet te doen als het product door uw schuld kapot is gegaan. voor het bewijzen daarvan gelden de volgende regels.


gaat het product binnen 6 maanden na de aankoop kapot?

dan gaat de wet ervan uit dat het product al niet goed was toen u het kocht. de verkoper moet het probleem dan voor u oplossen. zegt de verkoper dat het uw schuld was dat het product kapot is gegaan? dan moet hij bewijzen dat het product wel goed was bij de aankoop. en dat u het bijvoorbeeld verkeerd hebt gebruikt.


wil of kan de verkoper niet bewijzen dat het product goed was bij de aankoop? en dat het door uw schuld kapot is gegaan? dan kunt u hem vragen om een gratis reparatie of een nieuw product. gebruik onze voorbeeldbrief:



https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/garantie-of-reparatie-of-geld-terug/voorbeeldbrief-verzoek-tot-repareren-of-vervangen-product-dat-kapot-gaat-binnen-6-maanden" target="_blank">voorbeeldbrief - herstel of vervanging van ondeugdelijk product binnen zes maanden na aankoop


(https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/moet-ik-bewijzen-dat-ik-het-niet-kapot-heb-gemaakt" target="_blank">bron)