Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Iv
Ivo W - 09-12-2019 15:32:58
Geldzaken & Recht

Teveel korting gegeven

Hoewel het gevoelsmatig voor de klant niet 'eerlijk' zal zijn, heeft de klant hierin geen gelijk.

een 'zelfde product in een andere maat' is niet hetzelfde product. het is een ander product met andere kenmerken (namelijk andere maten!) en ook een andere productcode als het eerder gekochte product. door te 'ruilen' ontstaat een volledig nieuw transactie, die feitelijk geheel los staat van de eerdere transactie. bij de nieuwe transactie neem je product 1 terug voor de prijs die de klant er eerder voor betaald heeft, en lever je product 2 voor de prijs die op dat moment voor het product geldt. 

de klant zou alleen gelijk hebben, wanneer deze het product kwam ruilen voor exact hetzelfde product, dus ook dezelfde maat en kleur, bijvoorbeeld omdat het gekochte product bij thuiskomst defect of beschadigd bleek te zijn en de klant logischerwijze een werkend en onbeschadigd exemplaar verlangt.