Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 19-12-2019 09:55:11
Winkels & Webshops

Voetenzak

Duits recht is niet van toepassing. als een webshop zich richt op nederland, maakt het niet uit of het in het buitenland is gevestigd, het nederlands recht is dan van toepassing. wat het bedrijf dan zelf beweert maakt verder niet uit.  zie hier  hoe het zit. alleen al omdat de webwinkel ideal aanbiedt, wat een nederlands betaalmiddel is, richt dit bedrijf zich duidelijk op de nederlandse markt.


https://ictrecht.nl/2012/10/10/buitenlandse-webwinkel-voor-de-nederlandse-rechter-slepen/

om te beoordelen of een webwinkel zich op het land van de consument richt moet er gekeken worden naar:

“elke duidelijke uitdrukking van de wil om de consumenten in deze lidstaat als klanten te winnen.”

alleen de optie om de duitse webwinkel in de nederlandse taal te bekijken is niet voldoende. anders wordt het als de webwinkel in de nederlandse taal te bekijken is, in nederland levert en een nederlandse betaalmethode zoals ideal aanbiedt.





verder heeft uw klacht niets met herroepingsrecht te maken, dus hygiene artikel of gebruikt maakt ook niet uit.

uw artikel beantwoordt niet aan de overeenkomst. de overeenkomst stelt dat u een waterdichte voetenzak moet krijgen. wat de webwinkel dan mag doen is u hetzelfde artikel aanbieden, maar dan wel waterdicht (dan zou deze voetenzak een productiefout moeten hebben, of zelf de waterdichtheid van deze zak herstellen. beiden lijkt me niet echt aannemelijk.

u hoeft geen andere voetenzak van een ander merk te accepteren, dat behoort nl niet tot de overeenkomst.

wat nu te doen, eerst maar kenbaar maken dat u zich beroept op een non-conformiteit (artikel beantwoordt niet aan de overeenkomst) en dat u dit artikel wilt maar dan waterdicht. als dat niet mogelijk is, dan meteen uw geldt terug.

u kunt melden dat u met uw klacht op kassa staat, u kunt ook zeggen dat u eventueel de belbus inschakelt. verder klacht zetten op  klacht.nl en klachtenkompas.nl.