Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

bu
bubbleblower - 31-12-2019 06:31:44
Winkels & Webshops

Klantenvertellen.nl bedrog ?

Mijn beoordeling van vandebron komt er ook niet te staan. (de link bevat ongeldige tekens, google "vandebron oplichters? oordeel zelf.")

hun "vaste" tarieven zijn helemaal niet vast, maar in de afgelopen 2 jaar (2017-2019) liefst 21% gestegen voor zowel gas als electriciteit (ex. ode en belasting). van € 0,04265 naar € 0,05158 voor electriciteit respectievelijk van € 0,18072 naar € € 0,21867 voor gas om precies te zijn. dus als je daar een vast contract hebt kijk dan maar goed je facturen na en check meteen of je de welkomskorting wel hebt gehad, want ook dat is bij velen niet het geval.

ook gaan ze graag uit van veel te hoge sjv's, waardoor je in no time honderden of zelfs duizenden euro's van ze tegoed hebt.
die krijg je vervolgens niet zo maar terug, want ze hebben oneindig veel smoezen om je meterstanden niet te hoeven accepteren.
daar geven ze vervolgens de netbeheerder de schuld van en ondertussen krijg jij je geld niet terug zolang die jouw meterstanden niet controleert.

alhoewel mijn review niet geplaatst is heb ik er wel een reactie op heb gekregen van vandebron.


recent had ik al een soortgelijke ervaring met kiyoh (net als klantenvertellen eigendom van dtg) en uitgezocht hoe die werken.
net als bij klantenvertellen is het puur bedrog; oplichtersbedrijven kunnen er een goede naam kopen die ze absoluut niet verdienen.
dit is een ernstig probleem, waar niet alleen kassa aandacht aan zou moeten besteden, consumenten moeten hiertegen beschermd worden.