Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ka
Kassagebruiker - 02-02-2020 01:47:18
Winkels & Webshops

Webwinkel doet moeilijk bij retour - electrische step

"webwinkel doet moeilijk bij retour - electrische step

hallo iedereen! 
ik heb een xiaomi m365 pro gekocht bij phonemarket.nl 
de levering ging vlekkeloos en snel. 
nadat ik het pakket had geopend en de step klaar had gemaakt, heb ik hem buiten getest doormiddel van een klein rondje door de buurt.  toen kwam ik erachter dat de voorband van de step lek was.   
na even nagedacht te hebben wou ik de step retourneren (wat mijn recht is binnen 14 dagen)  dus ik heb het product zo goed mogelijk ingepakt en terug gestuurd. (step is via bol.com besteld)  en gaat om een redelijk groot bedrag van 540 euro. nu heb ik deze reactie terug gekregen van de webshop;     
beste,


wij hebben uw step retour ontvangen en deze is ook onderzocht door onze technische afdeling.


dit onderzoek was al heel snel afgerond sinds het product duidelijk in gebruik is genomen.


zoals u kunt zien op de foto’s in de bijlage zijn zowel de spatborden voor als achter vies.


ook is duidelijk te zien dat er is geprobeerd de banden zo goed mogelijk schoon te maken echter is dit mislukt en is er duidelijk ook viezigheid aanwezig.


de banden vallen helaas ook niet onder de garantie en hier kunnen wij u dus ook niet mee verder helpen.


dit is namelijk gebruikersschade. u kunt deze band online bestellen en vervangen of langs u dichtstbijzijnde fietsenwinkel langs gaan.


u gaf aan dat wij heel erg misleidend waren echter is de manier waar op u deze step retour heeft verzonden en de reden hiervan misleidend.


wij zijn al 20 jaar zaken aan het doen en dat zou ons niet lukken door klanten voor de gek te houden en te misleiden.


hier rekenen wij normaal ook onderzoekskosten voor.


voor deze keer maken wij hier een uitzondering voor en zullen wij u de step opsturen als u de verzendkosten naar ons overmaakt.


wij verzoeken u met spoed €8,60 over te maken op het onderstaande rekeningnummer met uw bestelnummer in de omschrijving.


u kunt ons voorzien van een betalingsbewijs zodra dit is overgemaakt.


graag ons ook voorzien van uw adresgegevens waar wij de step naar toe kunnen opsturen, deze zijn via bol.com niet meer zichtbaar voor ons.      
nu heb ik bezwaar gemaakt, want ik heb recht om het product te retourneren, bovendien hebben ze mij voorwaardes gestuurd met betrekking tot herroepingsrecht. en wanneer dit niet terug gestuurd kan worden.                                                                                         
ik heb terug gestuurd dat ik in ben om waardevermindering van 100 euro in rekening te brengen mochten ze daar akkoord mee gaan. en dus de overige 440 euro terug te boeken naar mijn rekening. 
nu ben ik toch wel benieuwd wat jullie vinden?  heb ik recht op mijn geld terug?"

een heel verhaal,  u heeft alles gemonteerd en (kennelijk) niet de bandjes op spanning gebracht. daarnaast heeft u volgens eigen schrijven een rondje door de buurt gereden (dus op de openbare weg) wat met deze 'step' niet toegestaan is binnen de nl wetten.  doorrijden met een lekke band is natuurlijk regel 1 om de step niet terug te nemen. dit is overduidelijk meer dan testen. kennelijk was de step ook niet meer echt schoon te noemen, volgens de verkoper. de banden zijn natuurlijk nooit garantie, ergo, u heeft nu een step waar u in nl op de openbare weg niet mee mag rreijden en die u dus niet terug kan sturen/geld retour. 

u heeft uw rechten voor retour in mijn visie verspeeld. u zou trouwens met rijden op de openbare weg met dit niet goedgekeurde ding verschillende bekeuringen oplopen, niet verzekerd, wellicht geen rijbewijs enz. overigens bij een bol bestelling krijg je automatisch de retour voorwaarden in dezelfde mail erbij gestuurd.