Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sa
sariah - 03-02-2020 16:02:13
Winkels & Webshops

Webwinkel doet moeilijk bij retour - electrische step

beste jordy


 


m.b.t. het prijsverschil. dit klopt dat er een verschil is tussen bol.com en de verkopende partij.


dat heeft te maken met het feit dat een verkoper de koppeling tussen bol.com en de klant betaald.


dus in dit geval is bol.com een tussenpersoon die het product verkoopt in naam van het leverende bedrijf.


hiervoor betalen ze ook kosten aan bol.com dus dat is nog niet zo heel gek.


m.b.t. retourneervoorwaarden. het blijft soms lastig te bepalen wat nu wel of niet mag.


een product mag je zonder reden van opgaaf retourneren, echter er zijn uitzonderingen.


wat je kan doen is ook kijken of de website van het leverende bedrijf aangesloten is bij een webkeur merk.


indien dat het geval is zou je je zaak ook aan het keurmerk voor kunnen leggen. zij kunnen jou heel goed informeren


over de wettelijke regels met betrekking retourneringen tot of een geschil openen naar de webwinkel ( indien zij dit noodzakelijk achten ) .


het kan namelijk inderdaad zijn dat de leverende partij volledig in hun recht staat, maar het zou ook kunnen zijn dat ze jou in het gelijk


stellen.


dus als je er echt niet uitkomt, is dat een goede stap om te nemen.