Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 03-04-2020 10:48:33
Geldzaken & Recht

Abonnement krant

In beginsel behoeft u niet te betalen. wie eist bewijst en de betrokken dagbladuitgever zal dus, indien het tot een procedure komt moeten bewijzen dat u een abonnement had afgeslyen en dat kan men niet. dat is volgens de wetgeving. ik ben het met u eens dat het een fout van hen is en hoewel men daar van mening is dat u aan de bel had moeten trekken is dat nog geen reden om u tot betalen te bewegen.
als men het tot incasso of mogeliujk nog verder laat komen behoeft u zich in feite geen zorgen te maken mits u dan wel tijdig aangeeft: wij hadden geen abonnement. u kunt zelf beginnen met het zenden van een brief en u vind voorbeelden bij https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-aansprakelijk-stellen-onrechtmatige-daad/" target="_blank">https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-aansprakelijk-stellen-onrechtmatige-daad/ . 

het lijkt mij wel in uw eigen belang dat u eerst nagaat of hetgeen men 'vordert' wel in verhouding staat tot de tijd en moeite van 'verder gedoe' waarbij dan mogelijk om na te gaan of het correct is wat men vraagt deze info een hulpmiddel kan zijn https://www.krantenproefabonnement.nl/" target="_blank">https://www.krantenproefabonnement.nl/ .
 mijn advies is: zend een brief als genoemd, aangetekend, geadresseerd aan de directie van die krant en wacht eerst de reactie af.