Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ne
neodutchio - 03-04-2020 19:23:11
Garantie & Verzekeringen

Niet accepteren corona-voucher

Moeilijke tijd voor de consumenten? iemand spaart voor zijn vakantie, nu gaat deze vakantie niet door en dan moet het geld op stel en sprong terug zijn wat het is ineens nodig? als iemand zijn laatste cent verspeeld heeft is dat niet de schuld van corona.
in het geval van corendon heb ik al een berekening gemaakt, met voorzichtige cijfers. alle reizen tot 1 juni zijn geannuleerd. als corendon allemaal klanten heeft zoals ts, dan moeten ze nu €45.000.000 tot €50.000.000 op de bank hebben staan om niet failliet te zijn op 1 juni. dit geld is nodig voor het terugbetalen van alle klanten, loon en vakantiegeld van het personeel, de btw afdracht aangezien het eerste kwartaal voorbij is en de normale bedrijfskosten. en dan moet er tussendoor wel weer geboekt gaan worden, de kosten blijven ook na 1 juni doorlopen.

het egoisme van sommige mensen ben ik wel klaar mee. personeel zit thuis, die nog mogen/kunnen werken zijn nog steeds bezig om gestrande reizigers te helpen en proberen iets terug te krijgen van hotels en vluchten die zij zelf geboekt hebben. en dan zijn er grapjassen die nu gaan klagen dat ze nu geld terug willen hebben en met regeltjes en wetten gaan schermen.

en dan ook nog durven te zeggen dat ze maar op een faillisement moeten laten afsteven. gevolg: nog meer mensen zonder geld, minder vakanties die geboekt kunnen worden, schaarste betekend een hogere prijs voor de andere vakanties en volgend jaar zit iedereen te klagen dat het zo duur geworden is. sgr heeft echt niet zoveel vermogen om alle reizigers te compenseren.
liever dus honderden tot duizenden mensen hun baan kwijt bij de reisorganisatie, weet ik hoeveel bij aanverwante bedrijven. en dat alleen maar omdat een aantal mensen niet kunnen wachten tot de rust weer wat terug gekeerd is, maar meteen het geld willen hebben.