Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

El
Elgje - 18-05-2020 15:59:17
Geldzaken & Recht

Geen geld terug

Het klinkt alsof nog niet veel ervaring met ali express heeft. allereerst: is het verzonden met ali express shipping of met een of andere vage chinese verzendwijze? in het geval van ali express shipping kunt u in uw bestellingen de tracking aanklikken en daarbij staat dan een track en trace die in nederland door postnl wordt overgenomen (als zij het eenmaal in het sorteercentrum hebben ontvangen). in dit geval kunt u dit track&trace nummer dus zelf ook op de site van postnl checken. bij een vage chinese verzendwijze heb je in nederland niets aan een eventuele track en trace.
ten tweede: beweert ali express dat het pakket afgeleverd is of de verkoper? daar zit een groot verschil tussen. sommige verkopers wringen zich in alle mogelijke bochten met allerlei beweringen om te voorkomen dat u een geschil opent en zij moeten betalen.(soms krijg je na een geopend geschil ook nog buiten het geschil om smeekbedes van een verkoper om het geschil te annuleren. trap daar niet in!)
kijk in uw bestellingen bij het betreffende artikel of u nog een geschil kunt openen. doe daar in korte bewoordingen (in engels) uw uitleg dat u  het niet ontvangen hebt en het ook niet bij buren of op een postkantoor is. meestal is dat afdoende om uw geld terug te krijgen. doe het dus via de officiële weg, en niet via een email of privé bericht.