Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

marita5
marita5 - 10-06-2020 16:40:55
Winkels & Webshops

Geldt het herroepingsrecht ook voor aankopen in een winkel?

Hallo nan64 , 


geldt het herroepingsrecht ook voor aankopen in een winkel?

nee . 

ik heb spijt van mijn aankoop. wat kan ik doen?




hebt u iets gekocht en hebt u daar achteraf spijt van? dan kunt u het product soms ruilen of teruggeven. of dat kan, hangt af van waar u het hebt gekocht. en wat er met het product aan de hand is.


ik heb het product gekocht in een gewone winkel 


bij veel winkels kunt u het product binnen een bepaalde tijd ruilen. maar dit kan niet altijd. hebt u bijvoorbeeld een bank besteld in een zelfgekozen stof? dan zal de verkoper die niet zomaar terugnemen. ruilen is geen recht. het is een gunst van de verkoper. dat betekent dat een verkoper niet verplicht is om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben.


biedt de verkoper wel de mogelijkheid om te ruilen? dan mag dit alleen als u het product niet gebruikt hebt en als het niet beschadigd is. kunt u geen ander product vinden dat u wilt hebben? dan kan de verkoper u een tegoedbon geven. bij sommige winkels krijgt u zelfs uw geld terug. u moet het product dan wel binnen een bepaalde tijd terugbrengen. op de kassabon staat meestal voor welke datum u dat moet doen en welke voorwaarden hiervoor gelden. 

bron : consuwijzer.nl