Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

bj
bjholleman - 12-06-2020 09:18:41
Huishouden & Energie

Stedin onbereikbaar, hoe krijg ik weer stroom

Hoi allen, 
dank voor jullie reacties, hier de topic-starter. het is opgelost.

ik wil jullie meenemen in de 2 werelden bij stedin:
1. de dag-crew/callcenter: incompetent, wil niet helpen, denkt niet in oplossingen, leest aangeleverde informatie niet, is erg traag en waarschijnlijk understaffed (lange wachttijden: reacties na 4 uur is heel gewoon) en nog t belangrijkste kan geen monteurs aansturen om echt (in de echte wereld) iets op te lossen.
2. de avond-crew (buiten kantoortijden): snel, nemen meteen op, snappen waar je t over hebt en het aller aller belangrijkste, sturen direct (binnen 30-120mins) een monteur langs.

zoals aangeven gister hele dag whattsappen (geen oplossing), mailen geprobeerd (geen oplossing), zelfs de ceo van stedin via linkedin benaderd (geen oplossing) en ik denk elke 2 uur telefoon gepakt (overdag geen oplossing). het maakt overigens niet uit welk nummer je belt, je komt in dezelfde wachtrij en uit bij hetzelfde call-center (ook via landelijk storingnummer). toevallig belde ik dus gister na kantoortijden, hele andere menu-keuzes, meteen een welwillend persoon aan de lijn en dus direct een monteur op pad. 

en ook nog een hele competente, exact dezelfde die de dag ervoor na de brand de zekeringen had afgesloten/uitgezet. binnen een uur had hij alles weer werkend en vloeide de stroom weer naar mijn huis. overigens exact door de handelingen zoals ik al de hele dag had aangegeven bij de dag-crew. (nieuwe kabel van meter naar stoppenkast, nieuwe meter, 2x zekeringen (porselein) er weer in en klaar). 
en ja natuurlijk heb ik een erkend en gecertificeerd bedrijf een volledig nieuwe meterkast (eigenlijk stoppenkast) laten plaatsen met alle moderne eisen (2x aardlek ivm groepen hoeveelheid, juiste bekabeling etc.)

diagnose oorzaak door zowel brandweer, verzekeraar als de stedin monteur: kortsluitng in de hoofdschakelaar. waarschijnlijk door ouderdom, huis is 125 jaar oud en zo zag de oude stoppenkast er ook uit.

eind goed al goed, maar ik heb wel wat adviezen als je ooit met stedin je aansluiting weer werkend wil hebben:
- bel buiten kantoortijden
- ga niet in op wat je hoort overdag
- en ga vooral niet whattsappen met stedin (zakelijk whattsapp-nummer), dat werkt al helemaal niet, besteed je tijd er niet aan.

dan sluit ik dit topic met de woorden dat de monteurs op de weg en aan huis, in ieder geval degene die ik heb gehad erg vriendelijk en behulpzaam zijn. ze weten wat ze doen en werken vlot. hulde.

---------

ps

nog 1 zeer opmerkelijk feitje: toen de monteur gister rond 20:00 klaar was alles werkte kreeg ik om exact 20:43 een whattsapp berichtje van de dag-crew (vorige was om 15:38),  (en dit is een quote):

"hartelijk dank. ik heb het dossier doorgezet naar de desbetreffende afdeling. binnen drie werkdagen wordt er contact opgenomen door de uitvoerder voor het maken van een afspraak. weet je dan nu voldoende van mij?"

ongelovelijk toch? dat lost toch niets op.... stedin: fix je dag-team!!