Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Tr
Trostomaat - 12-06-2020 16:24:32
Winkels & Webshops

Herroepingsrecht 3x vertraagde online bestelling.

Ja, ook voor de gele stoelen geldt gewoon nog het herroepingsrecht.

zoals verwoord op ictrecht.nl:

"de termijn waarbinnen de consument kan ontbinden gaat in:
...



op de dag dat de consument of een door hem aangewezen derde (die niet de vervoerder is) het laatste product heeft ontvangen uit een bestelling waarin meerdere producten zijn besteld. stel je bestelt meerdere artikelen, met een verschillende levertermijn, dan gaat de herroepingstermijn pas in als de consument het laatste product uit de bestelling heeft gekregen. het kan dan dus zijn dat sommige producten heel lang bij de klant liggen (ook langer dan de 14 dagen!), omdat er een product nog niet geleverd is"


de herroepingstermijn eindigt dus pas 14 dagen nadat het laatste product uit de bestelling ontvangen is.

voor degene die zegt dat de stoelen 'gebruikt' zijn: dat blijkt niet uit de vraag. zelfs al zou er meer met de geleverde stoelen gebeurd zijn, dan strikt noodzakelijk om te beoordelen of je ze wil houden, dan tast dat het herroepingsrecht niet aan.
(de vraag lees ik zo dat alle stoelen in dezelfde bestelling gekocht zijn; dat lijkt me de correcte lezing).