Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ro
ron503 - 23-07-2020 18:45:17
Garantie & Verzekeringen

Hoe kan ik klachten over een bedrijf (stella in dit geval) kwijt

De procedure bij een gestolen fiets gaat zo, u constateert dat de fiets gestolen is, u doet direct op het politiebureau of digitaal aangifte van de diefstal en met een bewijs van die aangifte kunt u de verzekeraar aanspreken. stella kan daarbij als tussenpersoon fungeren en als u aan alle voorwaarden zoals het inleveren van de aangifte en de twee originele sleutels voldaan heeft gaat na onderzoek en vaak na een bepaalde periode waarin de fiets nog terug gevonden kan worden de verzekeraar tot uitkering over. als stella de begunstigde is kan die pas een nieuwe fiets leveren als de verzekeraar uitbetaald heeft. u bent een stella winkel binnen gegaan deelde mee dat de fiets gestolen was en toen kreeg u de tip 'doe aangifte' dat heeft u ook gedaan maar veel te laat want pas begin juni heeft u de aangifte op papier aangeleverd en kon de stella de claim bij de verzekeraar in gang zetten. u bent met de aanschaf van die nieuwe fiets veel te voorbarig geweest want zo te lezen heeft de verzekeraar de diefstal nog in behandeling en zou het kunnen zijn dat u te laat aangifte van de diefstal heeft gedaan en een reden is om helemaal niet tot betaling over te gaan. u bent op zijn minst veel te voorbarig geweest door alvast een nieuwe fiets te bestellen en ik mag voor u hopen dat de verzekeraar alsnog tot uitkering over gaat want stella kan u aan het koopcontract houden.