Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 03-08-2020 09:34:49
Geldzaken & Recht

Cheaptickets

Zie deze info: (vooral uw recht om te vorderen): 

in beginsel betaalt u iets voor een dienstverlening die niet wordt


verleend en zou u, zoals al weer enoige wekengeleden aan de orde op een vrijdag bij meldpunt van omroep max actie kunnen nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. dat zal dan formeel vorderen betekenen waarvoor bij o.a. op de site van de consumentenbond en juridisch loket een voorbeeldbrief te vinden is. maar voor u dat doet: kijk de uitzending eerst terug en luister naar hetgeen daar wordt verteld. https://www.maxmeldpunt.nl/" target="_blank">https://www.maxmeldpunt.nl/  ;https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus https://www.hiswarecron.nl/actueel/corona-helpdesk/meest-gestelde-vragen" target="_blank">https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus https://www.hiswarecron.nl/actueel/corona-helpdesk/meest-gestelde-vragenhttp://www.wetrecht.nl/schadevergoeding-bij-het-niet-nakomen-van-een-overeenkomst/" target="_blank">http://www.wetrecht.nl/schadevergoeding-bij-het-niet-nakomen-van-een-overeenkomst/ en zie voor voorbeeldbrief: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/#:~:text=zo%20stelt%20u%20iemand%20in%20gebreke.%20houdt%20de,om%20binnen%20een%20redelijke%20termijn%20alsnog%20de%20" target="_blank">https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  of deze: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven" target="_blank">https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven  houd er wel rekening mee dat indien het verzenden van de brief niet tot resultaat leidt verder procedren geruime tijd in beslag zal nemen.

daarbij is het risico van faillissement ook niet geheel denkbeeldig indien er meer gevorderd wordt dan dat çheaptickets' financieel kan dragen. in dat geval is het dan aansluiten bij de eisers bij de dan aangewezen curator.

dit in overweging gevend is het m.i. toch momenteel het beste om nog enige tijd af te wachten. een vordering instellen kan altijd.