Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ne
neodutchio - 30-08-2020 08:08:37
Geldzaken & Recht

Vliegmaatschappijen

Laten we de vraag eens omdraaien, waarom meent u recht te hebben op annulering? het vliegverkeer is weer redelijk op gang gekomen en uw vlucht zal hoogstwaarschijnlijk door gaan. een reden voor de airline om te annuleren is er dus niet. zij willen zich graag aan de overeenkomst houden.
stel dat ze wel willen meewerken, dan missen ze winst op uw vlucht. de tijd is redelijk kort en de kans dat iemand anders op uw stoel gaat zitten is redelijk klein. u boekt vervolgens om naar een andere vlucht wat wil zeggen dat u daar weer een stoel bezet heeft. u betaald in feite 1 keer, maar de airline kost het 2 keer. verlies dus.

dat er op andere plekken wel geld terug zou komen als er zelf geannulleerd is, is hooguit coulance.