Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 01-09-2020 15:24:59
Elektronica & TV

Tv scherm lg 65sk8500 is plotseling van binnen gebroken.

Ik vrees dat u niet bekend bent met de hiervoor geldende wetgeving en ik geefu daarvoor zo enkele verwijzingen. kort gezegd betekent het dat de verkoper veranwoordelijk is en u dus de verkoper m.a.w. media markt hiervoor dient te benaderen en niet lg zoals ik meen uit uw vraag op te maken. ik geef u alvast 1 verwijzing en kom dan terug met nog meer: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten" target="_blank">https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten . zie ook : https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn" target="_blank">https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn en voor de wetgevong: http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/17.html" target="_blank">www.wetboek-online.nl/wet/bw7/17.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/18.html" target="_blank">www.wetboek-online.nl/wet/bw7/18.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/20.html en eventueel ook:


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/21.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/22.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/23.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/24.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/25.html" target="_blank">http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/25.html  uit de aan u nu gegeven info kunt u afleiden dat men dus bij mediamarkt dient te zorgen voor reparatie en als dat niet kan adequate vervanging dient te leveren. het lijkt er helaas op dat de 6 maanden die wettelijk worden genoemd dat de mediamarkt dient te bewijzen dat de oorzaak niet bij u ligt net voorbij is maar hoe dan ook geldt dan toch de al genoemde wetgeving.

indien men bij de mediamarkt mogelijk afwijzend reageert met bijv. een garantiesmoes kunt u nadere actie nemen door bijv. een brief te zenden als: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/" target="_blank">https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/

kan het eventueel zo zijn dat een medewerker van lg bij u is geweest in opdracht van mm? zo ja, dan heeft die u volstrekt verkeerd geïnformeerd.