Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 04-09-2020 09:49:06
Elektronica & TV

El-vidas samsung tv defect

Zie aanvullend  deze info m.b.t. de verplichtingen die een verkoper heeft op basis van de wetgeving als genoemd in het bw art 7: 17 t/m 25: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten" target="_blank">https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten  waaruit helder is af te leiden, dat helaas voor u nog steeds geldt dat er eerst sprake moet zijn van niet kunnen repareren, ala dat echt niet kan heeft u recht op een adequaat vervangend product en eerst al dat niet kan heeft u recht op geld terug.

het feit dat u de tv niet meer wenst geeft u dus helaas nog geen recht op nu al uw geld terug. voor de wetgeving zelf zie: http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/17.html" target="_blank">www.wetboek-online.nl/wet/bw7/17.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/17.html www.wetboek-online.nl/wet/bw7/18.html http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/20.html http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/21.html http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/22.html http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/23.html http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/24.html http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/25.html" target="_blank">www.wetboek-online.nl/wet/bw7/18.html en eventueel ook nog


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/20.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/21.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/22.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/23.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/24.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/25.html" target="_blank">http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/25.html 

u heeft in deze kwestie in feite niet met samsung te maken. de consumentenwetgeving is van toepassing en herhaald kunt u volgens die wetgeving nog geen geld terug vorderen.  men zou u wel een leen tv hebben kunnen geven.
als u van mening bent dat een en ander toch klachtwaardig is wijs ik u op deze waaruit is af te leiden dat deze webwinkel niet is aangesloten bij een keurmerk: https://webshopchecker.nl/shop/el-vidas-nl/" target="_blank">https://webshopchecker.nl/shop/el-vidas-nl/ en is het lastiger om dan bij de geschillencommissie een klacht neer te leggen: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/webshop/" target="_blank">https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/webshop/ maar het is mogelijk de moeite van proberen waard. 

het feit dat u de tv niet meer wenst geeft u m.i. echter helaas nog geen recht op nu al uw geld terug. (edit/aanvulling)) het lijkt mij dus zaak om wel in te gaan op het aanbod om de tv op te halen en nog een keer te laten repareren of el-vida te laten bepalen dat reparatie echt niet kan. hoe dan ook heeft dan wel recht op een adequate vervanger maar nog steeds geen recht op uw geld terug. 

u kunt wel een brief zenden, aangetekend, waarin u naleving van de relevante wetgeving vordert en dan het antwoord afwachten. zie bijv. https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/" target="_blank">https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  uit het antwoord zal dan moeten blijken wat men doet m.b.t. de naleving.