Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 04-09-2020 10:50:50
Elektronica & TV

El-vidas samsung tv defect

n.a.v. reacties aanvullend: wij zijn geen rechter en ik probeer in dit soort kwesties mij altijd te verplaatsen in hetgeen een jurist/advocaat van de 'tegenpartij' kan resp. zal inbrengen als het tot een procedure komt. wij kunnen wel vinden dat er recht is op teruggave van geld maar het is uiteindelijk een rechter (of bij bindendavies een geschillencommissie) die beslist. in deze casus geeft de levancier/verkoper nog een keer aan te willen repareren. ik zie in de vraag niet dat er na het ophalen door el-vida geen sprake zou kunnen zijn van adequate vervanging. ts. vraagt of hij geld terug kan eisen. vragen/eisen kan altijd maar gelet op de letter van de wet zal de uitkomst m.i. negatief zijn. edoch, ik ben geen rechter. ik kan mij reacties wel voorstellen dat drie keer repareren voldoende is maar herhaald, dat geeft nog geen recht op geld terug. wel, nog eens herhaald op adequate vervanging en dat wenst ts niet. dat is in zijn nadeel ook al kan ik mij de wens wel degelijk voorstellen. juridische kwesties kunnen helaas erg ingewikkeld zijn.