Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Tr
Trostomaat - 05-09-2020 20:33:36
Geldzaken & Recht

Spoofing

Het probleem is niet 'spoofing', het probleem is goedgelovige slachtoffers die om bereid zijn de grootst mogelijke onzin te geloven als ze denken dat een telefoontje écht van de bank afkomstig is.
die laatste claim is overigens bijzonder twijfelachtig. alsof iedereen het nummer van de eigen bank kent of herkent.
het zou mij niet verbazen als deze mensen erin getrapt zijn zonder op dat nummer te letten.

niet verstandig van de rabobank om de schade te vergoeden gezien de motivatie die ze gebruiken: 'omdat het voor de klant lijkt alsof het echt vanuit de bank komt en de identiteit van de bank door de oplichter wordt gebruikt.'. dat beleid kan een dure grap worden. drie keer raden wie dat gaat betalen.