Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sn
snuffelbaard - 07-09-2020 15:15:03
Voeding & Gezondheid

Getild door de apotheek? of wie is er verantwoordelijk?

Ik begrijp de vraag niet zo goed?

ik neem aan dat u niet zelf hoefde af te rekenen in de apotheek maar achteraf de rekening kreeg van uw zorgverzekeraar maar wat kreeg u hiervoor? was dat hetzelfde medicijn maar dan in een andere dosis, bijvoorbeeld pillen van 20 mg.? en was dat 'oude' medicijn nog in de 'oude' doses verkrijgbaar? waarom heeft men u dan een hogere dosis gegeven? u heeft daar neem ik aan niet zelf om gevraagd, integendeel. had u van te voren geweten dat dit 10x zo duur was, had u dat niet geaccepteerd. nu bent u pas achteraf door uw zorgverzekeraar daarmee geconfronteerd en eenmaal gekregen medicijnen mogen nu eenmaal niet geruild of geretourneerd worden. u staat dus met de rug tegen de muur.

als dat allemaal zo is begrijp ik niet hoe dit kan en dat dit kan.

a.) het bedrijf dat dit doet zou men ogenblikkelijk moeten sluiten. oplichterij.

b.) een apotheek is een winkel als alle anderen: men koopt in, zet daar een winstmarge op om onkosten en salaris te genereren en geen verlies te draaien. de apotheker ziet bij inkoop dus ook die abnormale prijsverhoging. of het nu wel of niet zijn taak is: waarom koopt hij dat in? mocht men in zijn winkeltje gelijk moeten afrekenen dan bleef hij gegarandeerd zitten met zijn medicijn in deze dosis voor die prijs. doordat men pas (veel) later de rekening krijgt kan dit überhaupt gebeuren. of het nu wel of niet zijn taak is: schandalig! ik durf gerust te stellen dat ook dit een vorm van oplichterij is.

c.) ergo: in eerste instantie betaalt u nu die absurde prijsverhoging maar zodra het maximium van uw eigen risico is bereikt dient de zorgverzekeraar dit te betalen. lees: wij met z'n allen want mocht deze zorgverzekeraar verlies draaien mogen wij dat een volgend jaar met z'n allen ophoesten.

conclusie: dit zou een zaak voor het om moeten zijn om uit te zoeken (lijkt me toch niet zo moeilijk) en alle verantwoordelijken voor de rechtbank te dagen en uiteindelijk iedereen die op deze manier is opgelicht zijn centen terug te betalen. het zou toch gek moeten zijn als dit geen kans van slagen heeft?. misschien wil een programma als kassa of radar hier wel iets mee beginnen en zo nee: waarom niet vraag ik me dan af?