Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

marita5
marita5 - 07-09-2020 16:15:44
Winkels & Webshops

Wat te doen als webshop ongebruikt product weigert.

Hallo bmpascalle , 


producten die de webwinkel níet mag uitzonderen - en dus retour moet nemen:



aanbiedingen
producten die de winkel speciaal voor de klant besteld heeft (dit is niet hetzelfde als maatwerk - zie verderop bij uitzonderingen)
tweedehands producten
hygiënische producten zonder verzegeling
producten waarvan de verpakking is geopend
producten met een beschadiging (heb je het product beschadigd tijdens je bedenktijd? dan mag de winkel de schade bij jou in rekening brengen. terugname weigeren mag echter niet.)

deze zaken moet de webwinkel dus gewoon terugnemen als je ze binnen de bedenktijd retourneert, ook al zou je dat misschien niet verwachten.


in bovenstaande gevallen moet je je dus niks laten wijsmaken door de webwinkel. maar wat zijn nu wel legitieme uitzonderingen op het herroepingsrecht? hieronder zetten we ze op een rij, gevolgd door een toelichting per categorie, inclusief de officiële wettekst.

voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/herroepingsrecht-bij-online-bestellingen-wat-kun-je-wel-en-niet-terugsturen/" target="_blank">https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/herroepingsrecht-bij-online-bestellingen-wat-kun-je-wel-en-niet-terugsturen/