Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 08-09-2020 16:39:17
Huishouden & Energie

Omruiling defecte koelkast mediamarkt

Hierbij geef ik u info hoe de wetgeving is die kennelijk ook nu weer door mederkers van de mediamarkt wordt genegeerd met de kans dat ze die zelfs niet eens kennen. als al gezegd hiervoor: u heeft niets met samsung te maken. hetgeen u noemt is een kwestie qua fabrieksgarantie tussen mm en samsung waar u op basis van de consumentenwetgeving volledig buiten staat.

de wetgeving waar men zich bij mm zich dus kennelijk niet aan houdt is samengevat; https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten" target="_blank">https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten  en zie ook https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product" target="_blank">https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product  omdat u d melding binnen 6 maanden heft gedaan is het aan mm om te bewijzen dat de oorzaak 'van de kuren' niet bij u ligt en dient men te repareren. de noodzaak is nota bene bevestigd door een reparateur.
wettelijk dient men te (laten) repareren en als dat niet kan heeft u recht op vervanging en als dat uitblijft heeft u recht op uw geld terug.

op basis van ook eerdere meldingen heb ik de indruk dat de enige manier om mm snel tot de wettrelijke actie te bwegen het in gebreke stellen is met bovendien het vorderen van de door u gemaakte kosten. zie daarvoor bijv. deze voorbeeldbrief: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/" target="_blank">https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  en deze achtegrond info: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/" target="_blank">http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/  u kunt uw voredering in dezelfde brief verwerken.

voor de relevante letterlijke wetgeving in deze geef ik u eerst een verwijzing naar 'wanpresratie' m.b.t. voreren van kosten: http://www.wetboek-online.nl/wet/bw6/74.html" target="_blank">bw 6/74 en m.b.t. de consumentenwetgeving: http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/17.html" target="_blank">www.wetboek-online.nl/wet/bw7/17.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/18.html" target="_blank">www.wetboek-online.nl/wet/bw7/18.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/20.html en eventueel ook:


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/21.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/22.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/23.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/24.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/25.html" target="_blank">http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/25.html

 en doe melding bij http://www.consuwijzer.nlhttps//www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer" target="_blank">https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer  en laat u niet verder misleiden door mm.