Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ro
ronny530 - 09-09-2020 13:45:21
Huishouden & Energie

Omruiling defecte koelkast mediamarkt

Mediamarkt heeft geen eigen servicedienst en is voor garantie gevallen afhankelijk van de fabrikant die op zijn beurt een certificeerd reparatiebedrijf inschakeld en daar gaat het vaak mis. het reparatiebedrijf werkt voor meerde fabrikanten en pland de afspraken op volgorde van binnenkomst in en op die planning kan de mediamarkt geen invloed op uitoefenen. zodra de monteur van dat reparatiebedrijf is geweest worden de bevindingen naar de fabrikant teruggekoppeld die gaat beslissen of het apparaat te herstellen is of omgeruild cq teruggenomen wordt. zodra de beslissing genomen is wordt de mediamarkt op de hoogte gesteld en daar kan een boel tijd overheen gaan. steeds maar bellen heeft eigenlijk geen nut want als de mediamarkt niets van de fabrikant te horen krijgt kan de mediamark ook niets over de voortgang vertellen en dat levert voor zowel de klant als ook voor de servicemedewerker een boel frustratie op maar om nu direct de schuld bij de mediamarkt neer te leggen is wel kort door de bocht. hoe graag de mediamarkt ook zou willen, omruilen of geld retour geven zonder toestemming van de fabrikant mogen ze geen actie ondernemen want de kans bestaat dat de fabrikant het defecte apparaat niet terug neemt en de mediamarkt met het defecte apparaat blijft zitten. niet alleen mediamarkt loopt tegen deze problematiek aan maar meerdere ketens die voor garantie van de fabrikant afhankelijk zijn. wat betreft de kosten voor de etenswaren die onbruikbaar geworden zijn zie ik geen kans op een vergoeding want in juli ontdekte u het defect en u meldt weken later pas dat de vriezer er compleet mee gestopt is.