Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Su
Suusjesuusje - 10-09-2020 10:30:37
Winkels & Webshops

Na klacht van mijn kant dreigt asiasia.nl met aanklacht voor smaad

@asiasia: ik ben niet de suzan van texel, dit om dit meisje niet in de problemen te brengen. mijn echte naam ga ik u niet geven, en u weet donders goed waarom: omdat u 1 op 1 een heel ander toontje aanslaat en ronduit agressief en beangstigend doet. u doet hier opeens heel redelijk, en gebruikt allemaal geweldige redenen waarom u dit wel of niet doet. maar uiteindelijk blijft dat ook al uw argumenten hier niet geverifieerd kunnen worden. wie bewijst dat die foto die u plaatst daadwerkelijk een ring is die u zo heeft terug gekregen? en wie zegt dat u inderdaad zoveel te maken heeft met kwaadwillende klanten die u allemaal een hak proberen te zetten? wie weet verzint u dit allemaal om uzelf als slachtoffer neer te zetten. is dat ook een valse review? moet de acm hier ook even naar kijken ? of misschien moet de acm ook even kijken naar al die extreem positieve reviews op bijv. bol? misschien zijn deze reviews wel door u geplaatst? ik zeg niet dat dit zo is, maar het is evengoed mogelijk, toch? of is deze mogelijkheid opperen ook alweer smaad? 
en dan dit: u zegt dat trustpilot en het forum van de consumentenbond wél betrouwbaar zijn: en wat lezen wij daar? precies: dezelfde zaken die ik ook aankaart. 

wat het punt is, is dat u, zoals ik uit eigen ervaring weet, er blijkbaar al bij de eerste zin van een ontvreden klant van uit gaat dat niet u, maar de klant fout zit. dat is tot daar aan toe, maar u laat het niet daarbij, nee: u  intimideert met rechtzaken en smaad en advocaten en weet ik wat en gaat direct vol op het orgel. er zullen best een hoop mensen zijn die misbruik maken van webwinkels en retourrecht, maar als u er standaard vanuit gaat dat de klant altijd fout zit, als u de klant intimideert met rechtzaken ed. om slechte recensies en klachtenprocedures tegen te houden, en als u dus blijkbaar denkt dat dit dè manier is om een winkel te runnen, dan heeft u volgens mij het verkeerde beroep gekozen. 

ik heb hier nu een heleboel reacties gekregen, waarvoor dank. jammer dat ik ook nog een ruzie tussen de reactiegevers onderling er bij cadeau gekregen heb, maar goed.  uiteindelijk denk ik dat uw dreigementen met rechtzaken e.d. volkomen onzinnig zijn. ik zal hiermee naar een juridisch loket gaan en vragen wat te doen. maar heel eerlijk gezegd word ik er ondertussen behoorlijk moe van. negatieve energie is weggegooide energie, wat mij nog op het volgende brengt: ik raad u aan om heel goed na te denken over wat u aan het doen bent: u zult enkel negatieve reacties en reviews gaan oogsten met deze omgang met klanten. dat wordt alleen maar mee en meer en meer. u kunt elke review gaan aanvechten, elk negatief geluid proberen tegen te houden. u kunt dreigen met alles wat u wil, maar uiteindelijk bent u de grote verliezer want u staat continu in de negatieve publiciteit. ik heb als puber in een supermarkt gewerkt, daar zie je 1 op 1 wat klantvriendelijkheid én klantonvriendelijkheid voor effecten hebben. ik raad u aan om ook een paar weken uzelf als vakkenvuller en kassamedewerker in te laten huren, dat zal u heel snel duidelijk maken dat omgang met klanten een vak is dat geleerd moet worden.