Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 10-09-2020 11:17:45
Computers & Telefonie

Ziggo

Dit lijkt mij echt een probleem dat ziggo behoort op te lossen. als een en ander met een oud modem wel werkte kan ik niet volgen waarom het met een nieuw modem niet meer werkt. dat tenzij het oude modem helemaal niet defect was/is en de oorzaak ergens anders en dus in de verbinding naar uw aansluiting ligt. dat kan onder andere in de verdeelkast zitten die ergens in uw omgeving zal staan en als ziggo in uw omgeving als glasvezel heeft de omzetting naar de (coax?) aansluiting in uw woning oplaats vindt.  voor zover ik weet werkte ziggo inderdaad al digitaal, in ieder geval als het signaal deels via glasvezel gaat anders kan dat niet.

dat u kennelijk een exteren monteur nodig heeft gehad en nu dan alles wel werkt geeft m.i. toch aan dat de oorzaak niet aan uw aansluiting ligt maar echt een probleem dat ziggo m.i. wel degelijk kostenloos zelf had moeten kunnen oplossen en dat zelfs indie de externe monteur de aansluiting in uw woning heeft moeten aanpassen.

u kreeg al een verwijzing naar een klachtformulier. u kunt ook op basis van deze info https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/een-klacht-over-mijn-telecomaanbieder" target="_blank">https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/een-klacht-over-mijn-telecomaanbieder  de acm benaderen (consuwijzer) en in deze info kunt u ook zien wat uw rechten zijn. op basis van hetgeen u stelt ik zie zelf wel aanleiding om dit te bezien als wanprestatie. maar om 'wanprestatie  laatste 'hard' te kunnen maken heeft u op zijn minst een redelijk uitgebreide rapportage nodig van de werkzaamheden die de externe monteur heeft moeten doen en de bevindingen van die monteur m.b.t. de oorzaak van het ontstane probleem. 
zo er inderdaad goede reden is om te spreken van wanprestatie is dit http://www.wetboek-online.nl/wet/bw6/74.html" target="_blank">http://www.wetboek-online.nl/wet/bw6/74.html van belang en kunt u ziggo in gebreke stellen en ook uw kosten vorderen. zie daarvoor o.a. dit: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/" target="_blank">https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  en deze achtergrond info http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/" target="_blank">http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ . u kunt dan, uiteraard ook afhankelijk van de reactie die u van consuwijzer het best beginnen met de brief en als de positieve reactie uitblijf nadere info vragen m.b.t. eventueel verder procederen bij http://www.juridischloket.nl" target="_blank">www.juridischloket.nl