Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pe
pebk - 11-09-2020 12:33:18
Computers & Telefonie

Ziggo

Uit wat ik kan halen uit uw verhaal zijn er vier problemen:
1) u bent pootje gelicht door een monteur die u vertelde dat alle apparaten opnieuw moesten worden geinstalleerd.
2) de analoge lijn werkt nog niet.
3) het alarmsysteem werkt nog niet.
4) de wifi is slechter dan voorheen.

probleem 1; het moeten herinstalleren van uw apparaten is klinkklare onzin. het enige dat anders is is het netwerkadres van de apparatuur. dit is instelbaar. voor wifi is het wachtwoord anders, voor bekabelde installaties gaat het meestal vanzelf, maar (bijvoorbeeld een printer) kan een vast adres hebben die ingesteld moet worden. er zijn legio services die dit voor u willen doen voor een geringe vergoeding.

probleem 2; in tegenstelling tot wat hier onder beweerd wordt, levert ziggo nog steeds analoge lijnen. echter alleen binnen uw huis, vanaf het modem is de verbinding altijd al digitaal geweest. blijkbaar kon de alarminstallatie daar prima mee overweg. ziggo moet de telefoon werkend maken. als u het juiste modem heeft, dan zijn er twee tel aansluitingen (met een rj11 plug). kies voor tel 1 voor de telefoon. (https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/installeren#/" target="_blank">https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/installeren#/)
werkt dit niet, dan is dit voor ziggo om op te lossen.https://www.coolblue.nl/advies/vaste-telefoon-aansluiten.html" target="_blank">https://www.coolblue.nl/advies/vaste-telefoon-aansluiten.html

eigenlijk is probleem 3 een gevolg van probleem 2. als de telefoon weer werkt, zou ook het alarmsysteem weer moeten werken. de meeste thuistelefoons zijn analoog (tenzij sip of dect),in geval van dect is de aansluiting naar het modem toe nog steeds analoog. kortom, ziggo moet de telefoon werkend maken. zij zijn volgens mij niet verantwoordelijk voor de kosten die u maakt aan een andere partij.

probleem 4 is wel een issue, maar is moeilijk ziggo aan te rekenen. veel modems hebben een zwak signaal. daar zou men iets aan kunnen doen d.m.v. extra access points of andere frequenties proberen. u kunt ook een goede router kopen bij een bekende winkel. het zal wat geld kosten, maar het is over het algemeen goed te krijgen.

in mijn ogen is ziggo maar zeer beperkt aansprakelijk voor de door u gemaakte kosten en moeten zij gewoon de telefonie werkend maken.ik kan me voorstellen dat ze uw gemaakte kosten niet gaan vergoeden.