Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ro
ronny530 - 11-09-2020 18:19:27
Computers & Telefonie

Ziggo

Ziggo heeft nooit een analoge telefoonlijn gehad want alle signalen voor internet, telefoon en tv worden via de inkomende antennekabel digitaal verstuurd en ontvangen. het modem gebruikt voor de telefoon een voip protocol en daar kunnen tegenwoordig alle telefoons mee overweg maar veel alarmsystemen zijn afhankelijk van het kpn netwerk of een aanpassing waardoor voip wel mogelijk is middels een ethernet kabel of wifi aansluiting. ik lees dat na het vervangen van het modem alle apparaten niet meer werkten en dat kan wel kloppen want het nieuwe modem heeft een andere gebruikersnaam en wachtwoord dan de oude modem. uw apparaten proberen in te loggen op een modem die niet meer bestaat en doen het dan uiteraard ook niet meer. bij een nieuw modem krijgt u een gebruiksaanwijzing en daar staat ook in hoe u het modem kunt benaderen en gebruikersnaam en wachtwoord kunt wijzigen dat wordt altijd aangeraden om hackers geen kans te geven. als u de oude inloggegevens voorhanden had gehad en de gebruiksaanwijzing had gelezen waarin stapsgewijs uitgelegd wordt hoe u die inloggegevens van het nieuwe modem kon aanpassen dan u dit probleem nooit gehad want het enige dat die externe monteur heeft gedaan is met de inlogcodes alle wifi apparatuur weer verbinding laten maken. een dure grap want u had zelfs als leek de inloggegevens kunnen veranderen of de ziggo monteur kunnen vragen dat voor u te doen.