Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

marita5
marita5 - 16-09-2020 17:46:00
Vakantie & Reizen

Voordeeluitjes oplichting?

Hallo edwin7 , 

u had vorig jaar al problemen met voordeeluitjes , waarom daar dan nog vakanties willen boeken ? 


sanctie voor overtreders

houdt een aanbieder zich niet aan de regels? meld dat bij consuwijzer. toezichthouder autoriteit consument & markt kan zo’n aanbieder dan een sanctie geven.


hoe zit het precies?

0900-, 0906-, 0909- of viercijferige 18-nummers zijn bedoeld voor klantenservice, entertainment (belspelletjes etc.) of informatiediensten. voor het bellen naar deze nummers betaalt u een hoger tarief dan normaal. de aanbieders van deze nummers mogen niet te veel rekenen. en ze moeten duidelijk melden wat de kosten zullen zijn.


de belangrijkste regels:

als je belt moet je eerst horen wat het bellen gaat kosten.
daarbij moet de aanbieder de extra kosten die jij bovenop je gebruikelijke belkosten betaalt apart vermelden.
bel je een 0900-nummer? en kost dat meer dan 15 cent per minuut? dan moet je ook horen wat het gesprek je maximaal zal kosten. bijvoorbeeld: ‘dit nummer kost 50 cent per minuut met een maximum van 5 euro per gesprek, plus uw gebruikelijke belkosten.’
betaal je per gesprek? dan moet je horen wat het gesprek gaat kosten. bijvoorbeeld: ‘dit informatienummer kost 1 euro per gesprek plus uw gebruikelijke belkosten.’
berekent de aanbieder een starttarief? dan moet hij ook vermelden hoeveel dat is. bijvoorbeeld: ‘dit informatienummer kost 1 euro per minuut, met een starttarief van 50 cent plus uw gebruikelijke belkosten’.
bel je met een klantenservice? dan zijn er maar twee mogelijkheden. er zijn géén extra kosten (alleen de gebruikelijke belkosten). of het kost 1 euro per gesprek (plus de gebruikelijke belkosten).
de beldienst moet goed bereikbaar zijn. want anders betaal je geld voor het wachten op een dienst.
de beldienst moet de dienst leveren die je mag verwachten.
de informatie moet duidelijk en goed verstaanbaar zijn. 

bron : consuwijzer . 

voorbeeldbrief belkosten , klik op de rode regels . 

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/telefoon-of-internet-en-televisie/voorbeeldbrief-klacht-over-belkosten-klantenservice" target="_blank">https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/telefoon-of-internet-en-televisie/voorbeeldbrief-klacht-over-belkosten-klantenservice 

dien een klacht in bij acm over de belkosten voordeeluitjes , 

https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer" target="_blank">https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer