Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ho
honza23 - 14-10-2020 16:18:12
Auto & Vervoer

Garantie op autoreparatie

is een algemeen probleem: alle sensoren van de meeste moderne auto's (behalve dacia) zijn verbonden met een centrale computer waarbij alle data door een zgn. can-bus loopt. gevolg: als er een melding komt dat sensor x kapot is, kan dat inderdaad betekenen dat sensor x kapot is. maar het kan ook een draadbreuk zijn, een slecht contact ergens, een probleem van de computer zelf of zelfs een hele andere sensor....
heb zelf een seat gehad met signaal rempedaalsensor kapot, auto in noodloop, in duitsland naar dealer gebracht, €450 armer naar huis en ja hoor, in nl opnieuw in de noodloop met zelfde melding... seat-specialist (geen dealer) gaf al aan dat het (ivm benodigde arbeidsuren en daaraan verbonden kosten) onbegonnen werk was: blijkbaar werd de melding veroorzaakt door een ander probleem en dan moet je de hele electronica stap voor stap gaan nakijken. 
ik ga er wel van uit dat bij jou de dealer de melding steeds verwijdert....


oplossing: meld je probleem bv op de website problemcar; en vraag eens rond (bv op forum v/d website autoweek) wie er een echte specialist weet. die willen soms nog wel eens weten in welke hoek het probleem kan zitten. als je lid bent v/d anwb: leg je vraag eens voor aan de wegenwacht, die weten met hun database ook van heel veel problemen de soms vreemde oorzaak !