Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 19-10-2020 10:17:49
Winkels & Webshops

Klacht retourbeleid mediamarkt.

allereerst: u kunt op een antwoord reageren onder dat antwoord bij 'reacties' en behoeft dan niet een reactie op een antwoord als nieuwe vraag te doen.

u heeft kennelijk de tv gekocht zonder eerst na te gaan of het apparaat wel ok was en eerst thuis ontdekt dat dat niet zo was.
u kreeg al een verwijzing van @marita5 naar uw rechten en ik geef u er nog enkele omdat naar mijn mening men bij de mediamarkt weer eens de consumentenwetgeving (b)lijkt te negeren. volgens deze wetgeving is het o.a. zo dat bij het constateren van een gebrek binnen 6 maanden de verkoper moet bewijzen dat de oorzaak niet bij hen ligt. indien de doos waar in  de tv was verpakt geen andere schade heeft dan het feit dat die geopend  is lijkt het mij dat valschade niet aan de orde kan zijn. indien de doos valschade zou hebben vertoond zou u die niet hebben meegenomen lijkt mij.

op zich mogelijk jammer dat u niet thuis bij het ontdekken foto's heeft gemaakt, maar ondanks dat: de bewijslast ligt bij de media markt.
zoals de situatie nu is heeft u recht op het alsdan defecte apparaat en dat kan dan een mogelijkheid zijn voor u om ergens anders een tweede opinie te vragen resp. bewijs te kunnen leveren dat de oorzaak niet bij u ligt. 
dan enkele andere verwijzingen: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten" target="_blank">https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten  en https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product" target="_blank">https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product  voor de integrale wetgeving: http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/17.html" target="_blank">www.wetboek-online.nl/wet/bw7/17.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/18.html" target="_blank">www.wetboek-online.nl/wet/bw7/18.html  en eventueel verder:


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/20.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/21.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/22.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/23.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/24.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/25.html  heeft u een rechtsbijstandsverzekeing, benader die dan voor hulp of raadpleeg http://www.juridischloket.nl" target="_blank">www.juridischloket.nl
ik geef u ook nog enige info m.b.t. in gebreke blijven (inzake naleving van wetgeving) http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/24.html" target="_blank">http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/24.html waaruit u zelf kunt opmaken wat wel en niet te doen (en wart om te beginnen uw contact bij mediamarkt kunt voorleggen.