Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 28-10-2020 14:47:55
Elektronica & TV

49inch tv letterlijk van zijn voetstuk gevallen

Allereerst: de consumentenbeschermingswetgeving prefaleert op fabrieksgarantie maar zo u een beroep zou doen op op naleving van de wetgeving door de verkoper (die verantwoordelijk is voor het leveren van een deugdelijk product) zult u moeten bewijzen dat d oorzaak niet bij u ligt
mijn redenering daarbij is dat indien het voetstuk ondeugdelijk zou zijn dit voorval al eerder aan u overkomen zijn. daarbij is het bovendien altijd zaak om dit soort zaken met regelmaat te controleren.

een onverwachte trilling kan hoe dan ook al de oorzaak zijn. zo u toch naleving van de consumentenbeschermingswetgeving (zie het bw art 7:17 t/m 25 zal er hoe dan ook bovendine sprake zijn van het mogen en kunnen 'meenemen' van afschrijving en naleving claimen via een procedure kan u mogelijk ook (onnodig) veel geld kosten met toch een mi. voor u ongewisse uitkomst.

u heeft wel recht op teruggave van het defecte toestel maar dan adviseer ik u om het dan zelf op te halen. ik zou dat niet doen en als al hiervoor geadviseerd een nieuwe kopen. reparatie kan maar zal bijna net zoveel kosten dan een nieuwe. mogelijk een tip: kijk eens in een kringloopwinkel naar een gelijksoortig apparaat.

samengevat: ik zou in uw geval geen juridische stappen nemen omdat herhaald ongewis is of u daar mee uw gelijk krijgt.  helaas jammer en dus pech maar m.i. waar.