Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 04-11-2020 21:16:27
Winkels & Webshops

Geen contact krijgen met klarstein.nl

Mogelijk al helaas voor u zie ik dat deze webwinkel geen nederlands erkend keurmerk heeft en dat kan dan al voor een probleem zorgen. u heeft wettelijk het recht om binnen 14 dagen te retourneren en het volgende probleem is dat u dat door het achterwege blijven van een reactie van hen dat niet heeft gedaan. 

het ware hoe dan ook beter geweest dat u het zonder meer had geretourneerd naar het verzendadres maar dan waren de kosten wel voor u geweest.

zie o.a.deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/betrouwbare-webshop" target="_blank">https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/betrouwbare-webshop . het ware beter geweest dat u het product niet had aangenomen, tenminste als u al aan de buitenkant had kunnen zien dat er tijdens het transport schade was ontstaan.

nu is het mogelijk ook zo dat de haard niet voldoet aan de verwachtingen die er aan gesteld mogen worden en in feite een defect heeft. in dat geval kunt u een broep doen op de wettelijke consumentenbescherming als genoemd in het bw boek 7 art 17/25 maar kennelijk is het een buitenlands bedrijf al hebben ze wel een nl webshop. de wetgeving die ik noem houdt in fiete in: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten" target="_blank">https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten of wel waar een verkeper verantwoordelijk voor is en zie ook: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product" target="_blank">https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product  of deze https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn" target="_blank">https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

i ik vrees evenwel dat u indien u dit geregeld wilt hebben u een pormele in gebreke stelling zult moeten doen en u kunt dan beginnen met een breif, zie daarvoor: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/" target="_blank">https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en voor de achtergrond info: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/" target="_blank">http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/  u kunt ook een klacht indienen bij de acm: https://www.ictrecht.nl/blog/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer" target="_blank">https://www.ictrecht.nl/blog/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer het zal u vrees ik enige tijd en moeite kosten. nog een aanvulling hoewel er binnen onze kring enige twijfel is over de betrouwbaarheid van deze site: https://webshopchecker.nl/shop/klarstein-nl/" target="_blank">https://webshopchecker.nl/shop/klarstein-nl/