Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ti
titust - 18-11-2020 16:31:35
Huishouden & Energie

Waar komen al die bellende 'energie-makealaars' ineens vandaan?

Het laatste halfjaar zeker 7 keer gebeld door die energie verkopers (de keren dat ik echt contact had). twee keer noemden ze een energiemaatschappij waarbij ik inderdaad klant ben geweest (ben daar al weer 4 jaar weg). bel-me-niet werkte bij die club dus niet, ik was tenslotte klant (geweest). telkens vanaf willekeurige nummers gebeld (030xxx, 010xxx etc.), blokkeren schiet dan dus niet op.
ik ben de registraties nagegaan van eerdere contracten die ik de afgelopen jaren heb gehad, en bij die "bellende" club kon ik nog gewoon inloggen en daar stonden dus nog steeds mijn gegevens (naam, adres, telefoonnummer, email). ik heb in die registratie wat minimale wijzigingen aangebracht (bv. kengetal gevolgd door een paar nullen - nummer bestaat dan niet - junk-email adres, aangepaste naam etc.). ik hoop dat als ze een volgende keer oud-klanten gaan benaderen ik geen telefoontjes meer van ze krijg. bij een volgende overstap zal ik, als het energie-contract afgelopen is en alles verrekend, direct mijn klantengegevens zo aanpassen dat ze me niet meer kunnen bereiken. is dus geen oplossing voor de huidige belrondes, hopenlijk wel voor toekomstige.