Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Fa
Familie Timmer - 24-11-2020 07:15:17
Winkels & Webshops

Ring kapot gegaan

Hier worden voor de vuist weg adviezen gegeven, zonder dat men alle relevante feiten van uw geval kent. als u juridisch wilt weten wat u kunt doen is stap 1  proberen uit te zoeken wat uw rechtspositie is. wat zijn de regels van de webshop waar u hebt besteld, nemen zij verantwoordelijkheid voor goederen die via de site zijn gekocht of hebben ze alleen een 'etalage- functie'. wat zijn de regels van de winkel waar u hebt gekocht, is er een bijzondere garantie-regeling? was webshop of verkopende partij aangesloten bij een organisatie als "webshop keurmerk"?

er zijn in nl algemene regels voor de online consumentenkoop. hoofdregel: de eerste zes maanden na koop ligt bewijslast bij verkopende partij, deze moet bewijzen dat je het product verkeerd hebt gebruikt, daarna bij de consument. hier een helder stukje daarover bij de consumentenbond: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/garantie" target="_blank">garantie op online aankopen