Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ne
neodutchio - 15-12-2020 18:29:55
Geldzaken & Recht

Bedrijf beweert dat we niet betaald hebben, wij weten zeker van wel. help!

Heel simpel, wie stelt moet bewijzen. de verkoper zegt dat u niet betaald heeft, dan is het aan hem om dat aan te tonen. is het logisch dat iemand een slot meekrijgt die niet betaald is met daarbij een factuur met daarop contant? dat lijkt mij van niet. dat de verkoper zijn administratie niet op orde heeft is niet uw verantwoordelijkheid. 

uitgaande dat u eerlijk bent, geef eenmalig aan dat u een factuur hebt met daarop de betaalwijze contant en dat u die factuur meteen voldaan hebt. mochten ze blijven lastig doen kunt u aangeven dat u een verschoond wil blijven van verdere communicatie. mocht dat op niets uitdraaien zal de verkoper een incassobureau in de arm moeten nemen, maar dan moeten zij bewijs aanleveren dat ze een vordering op u hebben. dat gaat ze niet lukken.