Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 07-01-2021 09:59:55
Huishouden & Energie

Inductiekookplaat hoekje eraf

U heeft in deze te maken met de consumentenwetgeving die als volgt ids samengevat voor verkopers: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten" target="_blank">https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten  en zie ook bijv. deze: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn" target="_blank">https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn gebaseerd op hetgeen in het bw boek 7 art 17 t/m 25 is gesteld. het houd in dat het aan u is om te bewijzen dat een fout in de kookplaat de oorzaak is en dat lijkt (ook) mij uitermate lastig. 

m.b.t. de eventuele fabieksgarantie die aeg geeft zal men het zelfde stellen. er is dan inderdaad een mogelijkheid om uw inboedelverzekeraar daar op aan te spreken (niet m.b.t. de aansprakelijkheidsverzekering omdat het geen schade betreft dat aan eigendom van iemand anders dan u is ontstaan).

een eventueel alternatief kan nog zijn: benader een witgoedhandelaar die deze om een tweede advies/opinie.
'je weet maar nooit of die een andere mening heeft waar u dan wel iets mee kunt m.b.t. bewijs'.