Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

panter22
panter22 - 22-01-2021 08:52:29
Geldzaken & Recht

Kan en mag de aannemer dit ons in rekening brengen

Voortaan een vaste prijs afspreken. dat scheelt een hoop stress en je hoeft de uren die gemaakt worden niet nauwkeurig bij te houden.
zo te lezen hebben jullie een offerte met een deel vaste kosten, container en gereedschap en variabele kosten, werkuren,
de container is niet gehuurd, maar in plaats daarvan hebben de werklui de kar met afval naar de stort gebracht.  
afval storten voor een aannemer is niet gratis, tel daarbij op de werkuren en het gebruik van de auto met aanhanger,
de kosten zullen wel ongeveer gelijk zijn.
wat betreft het sloopmateriaal. met een vloer weet je niet wat je tegenkomt. in jouw geval ging het er allemaal vlot uit. maar als het niet lukt, dan moet er alsnog een gehuurd worden. dat kost tijd en zo te rekenen moest je €60,50 per uur betalen voor 1 werknemer om dat ding op te halen. en mogelijk ligt het werk intussen stil. die uren moet je wel betalen, het kan dus voordeliger zijn sloopmateriaal klaar te hebben,
en dan die uren. want daar lijkt het verschil in te zitten.
in totaal heeft de aannemer 32 uur gerekend, welk aantal uren staat er op de offerte. geen 26 waar jullie op uitkomen, maar wel meer dan geschat is? de werknemers zijn om 13 uur weggegaan. en gingen ze toen naar de vuilstort of rechtstreeks naar huis?