Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 26-01-2021 17:57:24
Winkels & Webshops

Caschback bol.com lukt niet

N.a.v. diverse reacties kom ik hiermee terug op deze vraag / dit probleem.

ik doe dat om dat het niet een echt eenvoudig probleem is.
feitelijk is het zo dat @geetah21 binnen een actietermijn een bestelling heeft gedaan en m.i. had mogen verwachten dat het bestelde dan ook tijdig zou worden geleverd om daarmee te kunnen voldoen aan de actievoorwaarde. daarmee kan, let op kan, worden geconcludeerd dat er sprake is van in gebreke blijven.

de vraag is dan echter wie er in gebreke is gebleven. is dat bol.come als tussenpersoon of is dat de leverancier/verkoper die bol.com als verkoopplatform benut. wie is er dan aansprakelijk te stellen inzake dit ingebreke blijven m.b.t. tijdige levering?
dat er schade is is evident, dat is het bedrag van de cash-back dat verwacht had mogen worden. het bedrag zal niet van een orde zijn die het zinvol maakt om werkelijk op basis van bw art 6:74 te gaan handelen. daarbij kan de leverancier mogelijkl zich beroepen op overmacht. hoe dan ook is en blijft het dus een feit dat @geetah21 redelijkerwijze gesteld niet kon voldoen aan de voorwaarden gelet op de vertraagde levering. en dat betekent m.i. wel dat men zijdens de leverancier wel degelijk coulant had kunnen zijn en misschien wel moeten zijn, wel of geen overmacht. 

ik kan mij per saldo voorstellen dat dit een 'aardige' is voor https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/mail-je-probleem-naar-de-belbus" target="_blank">de belbus .