Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

marita5
marita5 - 05-02-2021 13:17:35
Vakantie & Reizen

Wat moet ik doen om mijn voucher terug te krijgen

Hallo adr.123 , 

wat kan ik doen als het vakantiepark weigert mijn geld terug te betalen ? klik op de rode regels . 


als het vakantiepark weigert om uw geld terug te betalen bij het annuleren van uw boeking, dan hoeft u het hier niet zomaar bij te laten zitten. wij leggen uit wat u kunt doen!


download voorbeeldbrief
maak uw klacht schriftelijk, via de website of per e-mail bij het vakantiepark kenbaar. gebruik hiervoor de voorbeeldbrief ecc: https://www.eccnederland.nl/nl/voorbeeldbrieven/vakantiehuisje-geannuleerd-door-coronavirus-vraag-geld-terug" target="_blank">boeking geannuleerd door vakantiepark? vraag geld terug! deze brief is in het nederlands en engels te downloaden. gratis! geef de aanbieder 4 weken de tijd om te reageren op uw klacht. 


meld het bij autoriteit consument & markt
reageert het vakantiepark niet binnen de door u gestelde termijn of wordt uw verzoek tot terugbetaling afgewezen? meld het bij de autoriteit concument & markt ( acm )  de toezichthouder treedt streng op tegen ondernemers die zich niet aan de regels houden en misbruik maken van de coronacrisis. 

https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-acm-consuwijzer" target="_blank">https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-acm-consuwijzer

wat kan ik doen als het vakantiepark niet het volledige bedrag terug betaald ?  

als uw boeking wordt geannuleerd door het vakantiepark, bijvoorbeeld vanwege het coronavirus, dan heeft u recht op terugbetaling van uw geld. de volledige reissom. er mogen geen administratiekosten, bemiddelingskosten of andere kosten worden ingehouden. 
accepteert u een voucher? dan moet de voucherwaarde gelijk zijn aan het bedrag dat u betaald heeft aan het vakantieverblijf tijdens het boeken van uw verblijf. 

onterecht kosten ingehouden, wat nu?
in dit https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/coronavouchers-en-administratiekosten-dit-moet-u-weten" target="_blank">nieuwsbericht leest u wat u kunt doen als het vakantiepark niet de volledige reissom aan u terugbetaalt of onterecht kosten inhoudt op uw voucher. dit mag niet!