Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 26-03-2021 09:28:35
Winkels & Webshops

Hello fresh wil me laten betalen voor iets wat ik niet heb ontvangen.

Tja, zoals ik het interpreteer lijkt hier sprake te zijn van het niet geleverd hebben gekregen van een juiste bestelling en zou u moeten betalen voor of wel een niet goedgeleverde dienst of anders gezegd een wanpreestatie. ik kan uw gedachtengang en handelwijze wel volgen. u zou in dat geval een in gebreke stelling kunnen doen maar.... zoals u aangeeft heeft men zijdens hello fresh u wel compensatie aangeboden door het boeken van € 23,00 op uw account. en helaas voor u is het risico dan erg groot dat aan u wanprestatie zal worden verweten en dat alsdan 'heen en weer 'gekissebis' zal u dan mogelijk meer geld kosten naast tijd en verdere ergernis.

ik wijs u er daarbij op dat voor een ingebreke stelling op basis van wanprestatie er ook aanleiding moet zijn voor aantoonbare reeële schade.

dit alles overwegend kunt u besluiten alsnog schriftelijk te reageren en zie dan bijv deze https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/" target="_blank">voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ waarvan het aangetekend verzenden u al € 13,50 zal kosten.

ik adviseer u echter, zoals ook o.a. @tenormin en @aurora al aangeven met hun reden om het bedrag ad. € 12,00 te betalen. vervolgens is het dan ook aan u om al of niet ooit nog eens een bestelling te doen bij 'hello fresh'.