Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

marita5
marita5 - 01-04-2021 23:20:46
Garantie & Verzekeringen

Geen garantie zonder bon bij de ah

Hallo rene braxhoofden , 


heb ik een bon nodig als ik terugga naar de winkel?




hebt u iets gekocht, maar bent u er niet tevreden over? dan kunt u teruggaan naar de winkel. vaak vraagt de verkoper u dan naar de aankoopbon. of naar de pakbon, als het een webwinkel is. maar wat te doen als u de bon niet meer hebt? dat hangt af van de reden waarom u teruggaat.


het product is niet goed

gaat u terug naar de winkel omdat uw product kapot is? en is dat niet uw schuld? dan spreken we van een ‘ondeugdelijk product’. in dat geval kan de verkoper u niet wegsturen als u de bon niet meer hebt.


wel kan hij u vragen om op een andere manier te bewijzen dat u dit product gekocht hebt bij deze winkel. misschien hebt u gepind, of via internet betaald. dan kunt u uw bankafschrift als bewijs gebruiken. hieruit moet dan wel blijken wat u hebt gekocht en op welke datum u dat hebt gedaan. ook kunt u bijvoorbeeld een getuige meenemen die erbij was toen u het product kocht.


kunt u op geen enkele manier bewijzen dat u het product bij die winkel hebt gekocht? dan hoeft de verkoper het product niet te repareren. ook hoeft hij u geen nieuw product te geven . 

bron : consuwijzer .