Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mo
mof - 16-04-2021 12:24:28
Winkels & Webshops

Verkoper namens bol weigert volledige terugbetaling van mijn retourzending

U heeft het recht het product te testen om te zien of het aan uw verwachtingen voldoet. maar u mag het niet in gebruik nemen. of er echt sprake is van gebruik is niet te beoordelen op grond van alleen de stof in de stofzuigerzak. het gaat ook om de hoeveelheid stof. en natuurlijk hoe lang u nodig hebt gehad om te testen. als u echt de hele kamer heeft gezogen, tja, dan heeft u het apparaat in gebruik genomen. 

u kunt naar de geschillencommissie, die doet een bindende uitspraak. dat kost u 50€ tenzij u wint, dan betaalt de verkoper die 50€.
maar als u verliest hoeft de verkoper het product niet terug te nemen.

wat ik bij bol.com altijd doe is kopen met betaling achteraf. dan vervalt de betalingsverplichting bij retourzenden. dan kunnen zij achter hun geld aan ipv u.