Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mo
mof - 05-05-2021 08:59:21
Winkels & Webshops

Retour pakket naar brandfield.nl zoek. wie is verantwoordelijk?

In principe geldt bij het retourrecht dat de verzendkosten voor retourneren voor rekening van de klant zijn. die is verantwoordelijk voor de wijze van retourneren. wat u terugontvangt zijn
de aankoopkosten en verzendkosten voor levering. veel bedrijven nemen ook de retourverzendkosten op zich.

als brandfield jou een antwoordnummer geeft voor retourneren dan betekent dat niet dat je daarvan gebruik moet maken. u moet zelf inschatten of het object
waardevol is om te laten verzekeren. ook als de verzekering maar 500€ vergoed had u dat een slok op een borrel gescheeld. verder worden verzekerde pakketten extra
goed in de gaten gehouden door de post. u had ook als tussenoplossing dit pakket aangetekend kunnen laten verzenden, dan had u een track and trace code ontvangen. op het
bedrag van 700€ zou ik denken dat diepaar euro, een tientje of zo, zeker de moeite waard zouden zijn.

wat ik u wel aanraad is na te vragen bij de post of dit pakket echt verloren is gegaan en dat dit niet alleen de mening is van brandfield: u kunt aantonen dat u het pakket heeft verstuurd,
brandfield moet aantonen dat het niet is aangekomen. u kunt voor 50 euro een klacht indienen bij de geschillencommissie webwinkels. die 50 euro krijgt u dan terug en moet brandfield betalen als
u in het gelijk wordt gesteld.