Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 02-06-2021 09:07:28
Winkels & Webshops

Sneakers uitgelopen

Bedoelt u de uitstulpingen bij de wreef als op de foto te zien? hoe dan ook, helaas 'als mosterd na de maaltijd' was dit een betere oplossing geweest als ook al kort in een ander antwoord aangegeven naast ook andere methoden.   kranten
het drogen van je schoenen is eigenlijk veel eenvoudiger dan je misschien denkt. het enige dat je hiervoor nodig hebt is een stapel oude kranten. zitten er binnenzooltjes in je schoen? haal deze er dan uit en leg deze apart te drogen. dit kan gewoon bij kamertemperatuur. stop vervolgens wat krantenproppen in de schoenen en zet deze neer. zijn je schoenen echt doorweekt, vervang dan om de zoveel tijd de krantenproppen. het papier zal er ook voor zorgen dat de schoenen hun originele vorm behouden. voor je het weet kun je je schoenen weer aan!

hoe dan ook is als u van mening bent dat het toch aan de schoenen ligt is de verkoper van de sneakers degene die u dient te benaderen en niet de fabrikant.
dat op basis van de wettelijke consumentenbescherming. wel is aan de orde dat de verkoper ook kan stellen dat foutieve behandeling de oorzaak is geweest. indien de schoenen minder oud waren dan 6 maanden dient de verkoper te bewijzen dat de oorzaak aan u is te verwijten. dat kan al het geval zijn als er een aanwijzing was om de sneakers te behandelen met vochtwerende spray.

zie: o.a. https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn" target="_blank">https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

 


https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten" target="_blank">https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten


https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product" target="_blank">https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product


 


https://www.ictrecht.nl/blog/wettelijke-garantie-wat-is-dat" target="_blank">wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)


 


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/17.html" target="_blank">www.wetboek-online.nl/wet/bw7/17.html


 


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/18.html" target="_blank">www.wetboek-online.nl/wet/bw7/18.html


 


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/20.html" target="_blank">http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/20.html   en evt verder t/m art 25


 


u kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/" target="_blank">https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/" target="_blank">https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/" target="_blank">https://www.klachtenkompas.nl/ van de consumentenbond en bij http://www.consuwijzer.nl/" target="_blank">www.consuwijzer.nl van de acm. 
de vraag is echter wel of dat zinvol is en is het aan te bevelen dan eerst een tweede opie te vragen bij een andere verkoper. 


aanvullend: zie mijn reactie op de reactie van @malty