Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mahadma
mahadma - 20-06-2021 01:04:05
Geldzaken & Recht

Betaling via ing aan belasting

heb via ing, via scanner, een betaling overgemaakt aan de belastingdienst over zorgtoeslag. bij het overmaken kreeg ik: betaling mislukt.
deze mededeling zie ik ook geregeld, dan wacht een 5 minuten en controleer mijn saldo/eventuele betaling. als niet betaald start ik een tweede kans om te betalen, waarna weer controle op werkelijk betaald via saldo bank.

dus nog eens gedaan.
dàt was dus niet slim, zonder controle.

zie tot mijn schrik later: 2 maal afgeschreven. bank doet niets
inderdaad de bank doet niets, u heeft vrijwillig betaald, dus kan en mag de bank niets doen, als de bank dit wèl zou mogen kunnen ze van alles terug draaien.

en ik kon uiteraard niet storneren.
natuurlijk kon u niet storneren, dàt kan je alleen in geval van een onterechte betaling via machtiging door de ontvanger.

belastingdienst gebeld: "misschien" storten wij het binnen 
6 weken terug.
ze zullen u zeker terugstorten, en binnen 6 weken zal best wel kunnen, ik denk dat ze meer dan 100.000 zenden betalingen per dag binnenkrijgen, om die ene van u eruit te hengelen is a: geen beginnen aan en b: dat gaat via een andere afdeling. 

waarom is er, én vanuit de bank zowel als de belastingdienst geen enkele coulance?
stel u even voor dat u bij de bel dienst werkt, dan u niet eens kunnen zoeken en vinden en zeker niet terug kunnen betalen. daar moet je wel tekeningsbevoegd voor zijn, en gelukkig is niet iedereen dat daar.

de dubbele betaling is niet voor de poes. kan ik iets doen om, vooral over terugbetalen 
misschien betalen we u binnen 6 weken het teveel betaalde terug, iets doen?
nee, u kunt niets doen, behalve afwachten, hooguit krijgt u nog 4% rente die de bel dienst u wettelijk zou moeten betalen.

het antwoord misschien baart me vooral zorgen.
tja, geduld is een schone zaak.