Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 19-07-2021 13:32:13
Winkels & Webshops

Kunnen jullie helpen met het ophalen van plantenbaken van vidaxl

Helaas bent u wel,zij het kennelijk onder enige druk, accoord gegaan met de schaderegeling. u stelt evenwel dat u een e-mail heeft met de toezegging om een en ander bij u op te halen. hoewel normaliter u ook zelf verantwoordelijk bent voor retournering kan dat van belang zijn en het lijkt mij toch zinvol om dit probleem/deze gang van zaken te melden bij https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer" target="_blank">https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer  .

ik zie in een al gevenbe reactie dat de verkoper nog wel is aangesloten bij thuiswinkel waarborg.

maar dan is er ook nog sprake van het feit dat hier sprake kan zijn van het niet nakomen van de wetgeving m.b.t. consumentenbescherming waarin is geregeld dat de verkoper verantwoordelijk is voor het leveren van een conform product en als dat niet zo is er sprake moet zijn van gratis reparatie. als dat niet kan van het leveren van wel een adequaat/confom pruduct en als dat niet kan heeft recht op uw geld terug. en dat prevaleert naar mening inb deze casus. dat tenzij de verkoper binnen 6 maanden na levering kan bewijzen dat de oorzaak bij u en niet bij hen niet.

maar ja, u zou als nog een ingebreke stelling kunnen overwegen maar dan geldt m.i. toch ook helaas het gegeven dat u accoord bent gegaan met de genoemde schadevergoeding. 
indien u in de toekomst weer eens te maken heeft met het geleverd krijgen/ aangekocht hebben van product dat niet blijkt te voldoen aan de normaliter te stllen eise (niet conform is) de volgende tips: (gebaseerd op het gestelde in het bw art 17 t/m 25) https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn" target="_blank">https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

 


https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten" target="_blank">https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten


https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product" target="_blank">https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

en indien u overwecht dan toch een ingebreke stelling te doen, zie dan deze info: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/" target="_blank">https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/  m.b.t. niet nakomen van de wetgeving in deze (m.a.w. wanprestatie) en zich er (naar mijn mening) met een schijntje (€25,00) vanaf te maken.