Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sira
sira - 04-08-2021 22:05:43
Winkels & Webshops

Zijn er meer slechte ervaringen met klarna?

95% van de mensen die kiezen voor achteraf betalen bij afterpay, klarna, mollie, billink o.d., lezen de voorwaarden niet. men vinkt wel aan dat ze de voorwaarden hebben gelezen, maar hebben ze niet gelezen. dus als er iets fout gaat, krijgt de achteraf-betaaldienst de schuld.

wat deze betaaldiensten doen, is geld voorschieten voor de klant (de koper). zij hebben de verkoper al betaald, vóór de koper heeft betaald.
in de voorwaarden staat meestal ook omschreven dat wanneer er een geschil is met de verkoper, de koper dit ook direct moet melden aan de achteraf-betaaldienst. zij zetten de factuur dan op pauze, maar je kunt dit zelf ook doen bij sommige achteraf-betaaldiensten.
de achteraf-betaaldiensten gaan het probleem voor de klant niet oplossen, dat moet de klant zelf doen. komt de klant er niet uit met de verkoper, dan vrees ik dat je een probleem hebt. dan zul je de verkoper in china aansprakelijk moeten stellen, maar de betaaldienst wil gewoon betaald hebben.

ik heb nog nooit iets bij wish gekocht, maar wel bij aliexpress en ik kan niet anders zeggen dat het daar goed geregeld is. komt je pakket niet aan o.d. dan open je een dispute en het geld staat binnen enkele dagen weer op je rekening. ik maak ook geen gebruik van betaaldiensten, maar ken ze wel goed vanuit mijn laatste baan, ik betaal met ideal of met creditcard.